La mare cu rulota. Oau, ce experiență!

1 Comment
vacanta-rulota

Eram cam de vârsta Dianei când am dormit pentru prima dată sub cerul liber. Vara, bunicul meu repara tot timpul arcurile de la paturile pe care tot eu le stricam pe timpul iernii, când țopăiam în ele până la epuizare. Le scotea, așadar, în grădina casei și se punea pe meșterit până târziu în noapte. Nu le băgam înapoi în casă din prima seară, așa că dormeam cu toții afară, mai ales că în zona de câmp, acolo unde stăteau ei, era cald ca în cuptor și după ce soarele apunea.

Nu am cuvinte să exprim frumusețea nopților ălora. Cum te învelește cerul plin de stele, nu o face nici cel mai satinat așternut. Poți să visezi cu ochii deschiși la nesfârșit și amețeala care te ia privind cum nu se mai termină văzduhul te duce în cel mai profund și odihnitor somn trăit vreodată.

Când am fost în India, acum vreo 10 ani, am vizitat un palat al unui maharajah, care își tapetase pereții și tavanul dormitorului cu mii de bucățele de oglindă. Când mergea să doarmă, punea o lumânare în mijlocul încăperii, care se reflecta în cioburi și îi dădea senzația că doarme sub cerul înstelat. Am înțeles ușor atunci de ce făcea asta.

Nimic nu se compară cu somnul și, în general cu viața cât mai aproape de natură. Am avut noroc că l-am cunoscut pe Fodor, care are cumva aceleași nostalgii și atunci ne-a fost ușor să ne alegem vacanțele împreună, pentru că ne dorim cam aceleași lucruri.

Așa că, anul ăsta ne-am decis să ne facem concediul la rulotă. Am hotărât  ca această primă experiență să fie la mare și prietena mea, Andra, ne-a ajutat cu tot și toate, ca să zic așa.

Iată-ne, așadar, la rulotă în 2 mai, adoptați rapid de o comunitate care vine pe aici de ani de zile. Doamna Mimi,care ne este vecină și are 4 schanuzeri absolut superbi, își face vacanțele pe plajă de nu mai puțin de 40 de ani.

Campingul are băi și dușuri decente, iar mie ăsta mi se pare un prim pas către o vacanta reușită.

Apoi, jur, să ieși din dormitor direct pe plajă, mie mi se pare o senzație de nedescris. Fie că iei masa, fie că te relaxezi în balansoar, fie ca bei seara un pahar de prosecco, ai tot timpul, la doar câțiva pași în fața ta, marea. Nu trebuie să faci nimic, asculți doar valurile și te relaxezi.

Noi papa bun ne-am gătit, mai ales că soțul se pricepe și mai ales că am cumpărat ingrediente de la București ca și cum aici nu ar exista magazine. Există și sunt la mică distanță, se poate ajunge ușor pe jos.

În prima noapte s-au rupt norii și a plouat cu găleata. Trăznea la un moment dat așa  de tare, încât se cutremura rulota. Am crezut că până aici i-a fost sejurului nostru, însă dimineața, cerul s-a luminat și am avut parte de o zi absolut superbă și au urmat altele la fel după aceea.

Ne-am bălăcit zi-lumină, ne-am bronzat și am lăsat în urmă orice senzație de stres, toate grijile, toate gândurile prăpăstioase.

În zilele în care nu am gătit chiar noi, am mâncat bine de tot la Acvamarin, chiar pe faleza. Eu am mâncat niște midii în sos roșu de vin, Fodorică o pastramă de oaie senzațională, și Diana paste carbonara. Tot bun rău am mâncat la Lipoveanu’ , cum îi spun restaurantului oamenii care vin la 2 mai an de an- localul se numește La Petya, e la stradă,  și de cele mai multe ori te servește chiar patronul. “Digestivul” e din partea casei-o pălincă sau o “căpșunică”, pentru fete. Meniul este bogat si prețurile foarte accesibile. Noi am mâncat borș rusesc, borș de pește, rapane și ceatal. Tocmai ce scoseseră și o plăcintă cu dovleac de la cuptor, așa că am gustat și desert.

Caloriile le-am ars ulterior, când ne-am jucat în valuri. Diana a avut parte de o experiență nouă vara asta, cu ajutorul vecinului Răzvan, care e instructor și pasionat de mai multe sporturi, și s-a dat pentru prima dată cu paddle board-ul.

Una peste alta, experiența la rulotă a fost I N C R E D I B I L Ă. Am avut, timp de mai mult de o săptămână, propria noastră căsuță pe plajă, iar sentimentul ăsta ne-a făcut să ne dorim și mai mult să investim în curând în propria rulotă.

Voi ce mai încercați nou în materie de vacanțe?

1 Comments
  • Andreea

Data viitoare vin si eu cu voi! 🙂 chiar daca ploua, ninge, vine uraganul… 🙂